Razem dla bezpieczeństwa
Komendant Powiatowy Policji w Międzyrzeczu mł. insp. Stanisław Panek oraz Burmistrz Międzyrzecza Remigiusz Lorenz podpisali porozumienie w sprawie dofinansowania ponadnormatywnych służb na terenie gminy. Dzięki zawartej umowie na ulicach miasta pojawią się dodatkowe patrole.
9 kwietnia 2015 roku, w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu, Komendant Powiatowy Policji -mł. insp. Stanisław Panek oraz Burmistrz - Remigiusz Lorenz podpisali porozumienie w sprawie dofinansowania ponadnormatywnych służb na terenie gminy.
Policjanci będą realizowali służby dodatkowe w swoim czasie wolnym, a więc w czasie przekraczającym normę ustawową – stad określenie „służby ponadnormatywne”.
Głównym celem zawartego porozumienia jest poprawa bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy Międzyrzecz. Umowa określa, że wystawione zostaną dodatkowe patrole, głównie piesze i rowerowe. Umundurowani policjanci zadbają o bezpieczeństwo mieszkańców miasta w miejscach najbardziej zagrożonych, gdzie według analiz i spostrzeżeń społeczności lokalnej, najczęściej dochodzi do przestępstw i wykroczeń przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu oraz porządkowi publicznemu.
Burmistrz zobowiązał się przekazać środki pieniężne w kwocie 30 tysięcy złotych na sfinansowanie dodatkowych służb, zaś Komendant Powiatowy Policji zadeklarował, że służby te będą faktycznie służbami dodatkowymi, niezależnie od liczby patroli wystawianych na co dzień dla zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom gminy. Dzięki tej inicjatywie, na terenie miasta, będzie dodatkowo wystawionych około 100 patroli policyjnych.